neljapäev, 16. aprill 2015

Äraspidine maailm

Üks eilne teeninduskogemus pani mind mõtlema selle peale, et midagi on maailmas vist valesti läinud.

Teema ise siis seesugune, et Nizza lennujaama poes sain müüjalt sõimata, kui ei suutnud temast aru saada ja talle oma Tallinna lennu (oli ümberistumisega lend) pardakaarti piisavalt kiiresti välja otsida. Ja kui ma püüdsin teenindaja sõimamishoogu maha võtta lausega "There's no need to get angry!" ja ta seda märkamagi ei teinud ega mulle isegi head päeva ei soovinud, siis taipasin, et kusagil tema sees oli mingi vimm, mis minu peal vallandus.

Kui olin esimesest šokist üle saanud ja asusin asja üle järele mõtlema, siis muigasin omaette - ju see on ettevalmistus selleks, et mul Eestisse tagasi jõudes poleks mingeid kõrgemaid ootusi teeninduse teemadel. Kahjuks on teeninduskogemustega sedasi, et mujal Euroopas võib hea teenindusega hellitatud saada ja iga kord Eestisse tagasi jõudes leiab peagi aset mõni selleteemaline kultuurišokk, mis "reaalsusesse" tagasi toob.

Iroonilisel kombel aga, kui mõned päevad varem Tallinnast lahkusin, sai mulle Tallinna lennujaamas osaks terve rida väga meeldivaid teeninduskogemusi. Ma olin tõesti vaimustunud sellest, et neljast teenindajast kolme puhul oli tegemist inimestega, kes rõõmu ja hoolega oma tööd teevad. Väga vahva! Rääkimata teenindajast, kes Tallinna vanalinna suveniiripoes mulle kohalikele elanikele ette nähtud allahindlust, millest ma teadlikki polnud, pakkus ja samuti väga mõnusa olemise tekitas.

Ja nii ma mõtlesingi, et mõnikord võib maailm ikka olla täiesti äraspidine - kõik hoopis teisiti, kui eeldaksid. Õnneks on Tallinna lennujaam see koht, mida külastan oluliselt tihedamini kui Nizza oma, nõnda sobib mulle seesugune asjade seis väga kenasti.

Samuti saan ma kenasti aru, et ikkagi sõltub kõik konkreetsest inimesest, ei sõltu sellised asjad ajast ega kohast.

Kommentaare ei ole: