pühapäev, 24. aprill 2016

Panus professionaalidel

Mul on võimalus kõrvalt jälgida, kuidas käib ühe (vähemalt minu hinnangu kohaselt) olulise projekti tegemine. Ja hämmastav on see, mida ma näen. Midagi hämmastavat pole selles, et osalised ise näevad vaeva ja toetavad üksteist, parima tulemuse saavutamiseks, andes endast maksimumi. Hämmastav on hoopis see, milline on projektiga seotud nö tehnilise personali panus - pehmelt öeldes võib seda nimetada minimaalseks.

Ja vaadates seda kõike kõrvalt, nähes, mis toimub ja kuidas asjad liiguvad, kes mida teeb, saan ma aru, et panus ongi professionaaalidel, oma ala tippudel - küll nad asjad ära teevad, küll nad leiavad võimalused ja vahendid. Minus muidugi tekitab see teatud protesti (mis siis, et olen kõrvalseisja ja see asi ei peaks puutuma minusse) - miks teevad puhtalt heast südamest (ja ilmselt ka professionaalsest kretinismist tingitult) tehnilise töö ära professionaalid ise või teised professionaalid. Sisuliselt saan aru küll - tulemuse nägijaid ei huvita, kes töö ära tegi. Samuti ei saa professionaalid teha oma tööd halvemini, kui on nende tase, kui nad suudavad ja oskavad ja kuna nende jaoks on lõpptulemus oluline, siis peavadki nad ise leidma sobivad lahendused.

Aga kõige selle juures tundub nii ebaõiglane, et nende kulul sedasi liugu lastakse ja kõigest on tehtud nende asi ja suuresti ainult nende asi. 

Kommentaare ei ole: