teisipäev, 10. märts 2015

Mitte ainult mehed (vol 2)

Jah, umbes kuu aega tagasi avaldatud "Eesti meeste uuringu" tulemused... Teadasaamine (või siis kellegi jaoks üllatav avastus), et Eesti mees tahab armastust.

Ega siis ainult mehed armastust taha, kõik inimesed (sõltumata soost) tahavad (või pigem vajavad) armastust...

See pani mind mõtlema mitme asja peale. Esmalt Eesti ühiskonnas välja paistvad trendid: kellele siis see teineteise ületrumpamine, aina uhkem, aina suurem, aina toredam? Karm on see reaalsus, mis sealt paistab - eks vast ikka sisemise tühjuse täitmiseks, lootuses, et väline kuidagi kompenseerib seda, mis seespidiselt puudu jääb.

Järgmisena mõtlesin, et kas minu, kes ma päevast päeva ja aastast aastasse olen ikka ja aina meeste seltskonnas ringi liikunud, vaade Eesti meestele vastab uuringutulemustele. Suures plaanis see vist tõesti on nõnda, aga minu olulisim tähelepanek on siiski see, et Eesti mees tahab rahu, kodurahu. Olen ikka ja aina kõrvalt näinud, milliseid pingutusi tehakse selleks, et tagada kodurahu, selle nimel lepitakse nii mõnegi asjaga (mõnel juhul on tegemist suisa paanilise hirmuga oma naise või tema pahandamise ees). Ja hämmastav on olnud jälgida, kuidas muidu suht karmi olemisega mehed oma kallimatega suheldes sulavahaks muutuvad - transformatsioon on olnud täielik ja mõnel juhul ikka üsna kentsakas. Ja kui Eesti mees armastab, siis teeb ta kõik oma kallima/kallite heaks - mul on olnud õnn ja au selliseid mehi toimetamas näha. Kuigi olen näinud ka hoolimatust ja ükskõiksust, mis on mind aina pannud imestama, kuidas küll suudetakse sedasi pereelu elada. Ja olen näinud ka meeleheidet ja masendust, mida paarisuhe kaasa toob. Ja olen näinud ka murede alkoholi uputamist ja petmisi. Ja julgeks muutub Eesti mees peaasjalikult ainult alkoholi mõjul, siis leiab ta tee "tippu".

Aga üldiselt tundub mulle, et see uuring on vaid pinnapuudutus, vaadates hinnanguid tervisele ja paarisuhtele, sisuliseks pole asjaga mindud, sest Eesti mehe iseloom on seesugune, et ta oma nõrkusi välja ei näita ja püüab hakkama saada, kõige ja kõigiga, nui neljaks. Selleks, et näha Eesti mehe sisse, ei piisa ankeetküsitlusest, selleks tuleb temaga ikka tükk aega koos olla ja leida imeväärsed vahendid, millega tema hinge avada... Aga asja pealkiri oligi ju uuring, mitte hingeanalüüs või midagi seesugust...

Võib-olla aitab Eesti meest ja tema hinge paremini mõista see pisuke pilguheit:

Kommentaare ei ole: