reede, 11. detsember 2020

John Irving "Siidrimaja reeglid"

See raamat sattus mu kätte sellel põhjusel, et olin just saanud päris vahva lugemiselamuse sama autori üht teist raamatut lugedes. Ja kuigi need kaks raamatut erinevad teineteisest (vähemalt minu jaoks) vägagi olulisel määral, siis "Siidrimaja reeglid" on raamat elust enesest. Ja nagu ikka, räägib universaalsetest teemadest, mis on meilgi, praegusel ajal, taaskord aktuaalsed.

Ehk siis, üheks raamatut läbivaks teemaks on abort ja selle lubatavus. Ja kuna meilgi on see teema praegu aktuaalne, siis võiks sellel teemal otsustajad lugeda seda raamatut, sest selles kirjutatakse nii põhjustest kui tagajärgedest üsnagi realistlikult.

 

Ja kui ma mõnikord olen ikka mõelnud, et raamatud tulevad minu ellu ikka õigel ajal, siis seegi raamat oli taaskord selline, mis sobitus hästi praegusesse hetke minu elus, haakus läbikäivate teemadega ja kõnetas üsna kaasahaaravalt. Eks asi on seotud osaliselt ka ühiskondlike normide ja reeglitega, millest mul on aeg-ajalt vägagi keeruline aru saada ja mille puhul tunnen, et ma puhta lehena astun mingisugustesse olukordadesse, milles olles ma saan aru, et olen taaskord endalegi ootamatult kuhugi ämbrisse kolistanud.

Kommentaare ei ole: