pühapäev, 6. detsember 2020

Charles Bukowski "Vana peeru veerud"

Mulle ikka meeldib, kui mul veab. Üks seesuguseid vedamise vorme on see, kui satun raamatukogust läbi astuma päeval, mil sinna on tulnud uued raamatud. Nõnda juhtus mul ka sel nädalal (kuidagi harjumatu on mõista, et see nädal veel läbi pole, et täna on pühapäev - ajataju olen täielikult kaotanud ja pidin vaid mõni hetk tagasi endale meelde tuletama, mis nädalapäev täna on).

Ja kui siis sedamoodi veab, siis saab ju veel suuremaks vedamiseks pidada seda, et on saada mõne kirjaniku, kelle teoseid heal meelel loen, uus teos. Sel korral oli selleks siis Charles Bukowski "Vana peeru veerud", mis nüüd värskelt eesti keelde ümber pandud on.

Eks need, kes Bukowskiga tuttavad on, teavad hästi, mis on tema raamatute põhiline sisu. Ja kuigi mina olen läbi lugenud vist kõik tema eesti keeles saada olevad raamatud ja mõni neist on ka pettumust valmistav olnud, siis antud raamatut võin küll soojalt soovitada. Ja kuidagi iseäranis hästi klapib see praegusel ajal meie maailmas toimuvaga. Vaatamata sellele, et raamat on originaalis avaldatud 1969. aastal, sisaldab see arvukalt märkimisväärseid tähelepanekuid, mis kirjeldavad ka meie igapäevaelus toimuvat vägagi täpselt ja mõtteselgelt.

Kommentaare ei ole: