teisipäev, 6. juuni 2017

Mida teevad miljonärid oma rahaga?

Eilse õhtu tuules, kui sai ühe oma sõbraga õhtu otsa istutud ja ilma ja elu üle arutletud, võtsin ma sellest elutempude ja -keerdkäikude läbiarutamisest kaasa ühe teema, mida veel enne magamaminekut omaette arutasin.

Kuidagi tekkis korraga mu peas selline küsimus, et mida teevad miljonärid oma varandusega? Oleks mul see küsimuse pähe tulnud pool aastat tagasi, oleks mul olnud võimalik Eesti ühe rikkama inimese käest küsida, et mis teda motiveerib ikka veel edasi tegutsema, kui tegelikult võiks loorberitel (Eesti puhul siis pigem tammelehtedel) puhata ja mitte midagi teha. Aga, küsimus tuli praegu ja nüüd pole mul võimalik seda tema käest küsida.

Eile aga mõtlesin ka selle peale, et kui mul nüüd ilmatu palju raha oleks, siis kas ma elaksin oma elu kuidagi teistmoodi. Vastus oli muidugi imelihtne - ma olen oma praeguse eluga rahul ja kõik asjad, mida ma teha soovin, olen ma ikka saanud tehtud, ja nii olengi ma praegu rahul oma sissetulekutega ega igatse sugugi seda, et mul peaks hirmsasti suuri varandusi olema. Aga, see raha, mille ma olen oma tööde-tegemistega välja teeninud, peaks ikka minuni jõudma, see energia tuleb mul ikka ringluses hoida ja need sammud, mida olen selles suunas astunud - ka nende kohtade peal, kus varemalt heast südamest asju tegin, olen esitanud kasvõi sümboolsed arved -, tundub mulle, on hoidnud kõik liikumises, erinevalt sellest, mis vahepeal toimus, et sain muudkui aga tööd teha, aga tasu selle eest kuidagi saabuma ei kippunud.

Aga minnes tagasi oma esialguse küsimuse juurde, siis selle miljonäride ja nende raha teema arutlemisega ei jõudnud ma sugugi kaugele, ikka mõistsin, et kui mina sellises seisus oleks, siis mina küll ei oskaks selle rahaga midagi peale hakata. Kuid, mine tea, kui oleks selline rahahunnik käepärast, võib-olla siis tekiksid mõtted ja ideed, mida selle kõigega teha ja peale hakata. Realistlikult mõeldes aga saan aru, et ilma selletagi on peamine liikumapanev jõud ikka see energia, mis on anda igasuguste toimetuste sisse ja sedalaadi energia on mul praegu niigi intensiivselt kasutusel, niiet, ka rahalised vahendid ei muudaks selle energia liikumist.

Ja üks laul käib selle teema juurde ikka ka, laul, mis on mulle juba väga pikka aega meeldinud:


Kommentaare ei ole: