esmaspäev, 21. detsember 2015

Libedike magnet

See teema tuleb nüüd selline, et mul tuleb juba ette vabandada keelekasutuse pärast. Teema lihtsalt on selline ja praegu just tuli selline tunne peale, et vajaks käsitlemist.

Kõik sai alguse sellest, et lugesin pealkirja, et Eesti elanike arvates on elu maailmas muutunud ebastabiilsemaks. Esmalt muidugi torkas mulle pähe küsimus, et miks peab ilmselgete asjade väljaselgitamiseks üldse uuringuid läbi viima. Aga eks uuringute läbiviijad vajavad ju ka tööd ja leiba ja tore on ju, kui neilegi tööd leitakse ja selle eest tasu makstakse.

Aga artikli lugemise asemel võtsin ette hoopis kommentaarid ja sealt ühte lausekatket lugedes tuli mulle silme ette üks kuju, mitte küll poliitiku, nagu selles lõigus kõne all olevad inimesed, vaid siiski ühe Eesti riiki esindanud inimese kuju, kes vastas täpselt selles lõigus kirjeldatule. Aga tema puhul on tegemist veel iseäranis libeda kalaga, sellisega, kellele praegugi mõeldes läheb minul ikka süda korralikult pahaks.

Ja kui mõnikord on olnud teemaks see, et mõned naisterahvad on tropimagnetid, siis mina pole ennast tropimagnetina küll kunagi tundnud - see, et kõige suuremad alkoholisõbrad oma kõige sügavamates joomaseisundites minu juurde jõuavad, on hoopis teine teema -, aga nüüd korraga sain ma aru, et ma olen hoopis libedike magnet.

Sest nagu see eeltoodud libedik, kellega mul olid tööalased suhted, kleepis ennast aina enam mulle külge, mida enam ma talle otse ja ausalt ütlesin, mida ma temast ja tema tegemistest arvan, nii leidis ka üks teine libedik minuni hiljaaegu tee. Ja kõik toimuv oli täpselt samasugune - libe ja meelas ja südant pahaks ajav. Kõik sellised asjad, mis muudavad ühe mehe minu jaoks absoluutselt vastuvõetamatuks. Ja ega ma sellist asja ei kannata ka mingisugustes teistes suhtetes. Aga huvitav on see tõdemus siiski, hea on, et on ka teistsuguseid mehi ja inimesi.

Sellesse teemasse läheb kenasti sisse ka üks täna nähtud pilt - see, mis pidi olema hea ja armas ja südamlik, oli tegelikult hoopis rõve ja perversne, ja seda ilma, et oleksin näinud seda kõike, mida see asi veel sisaldas. Eks ma saan aru, et minu silmades seda ilu, mida oodati, ei olnud ja et viga on ikka vaatajas, aga minul tekkis selle pildi nägemise peale tahtmine helistada lastekaitsesse. Üleolevalt irvitav, konteksti mittesobiv naeratus veel sinna juurde.

Kommentaare ei ole: