neljapäev, 12. mai 2011

Vaade maailmapildile

Vahel võib olla täiesti ootamatu see, milline on inimeste maailmapilt. Nii leidsin ennast ükspäev suu ammuli kuulamas, mis ja kuidas maailmas käib ning millist maailmapilti kannab inimene, kellest ikka olen lugu pidanud. Kuid see maailmapilt muutis minu vaadet sellele inimesele.

Siinkohal on kusagil kuklas küsimus: kas olen liiga kriitiline, kas olen liiga tundlik. Tean, et ka ise olen ennast mõnikord tundnud niimoodi, et olen klassifitseerimise tulemusena sattunud sellesse klassi, millesse ei kuulu, kuigi meil ju ometi ei ole klassiühiskonda, ei ole kaste või olen ma millestki taaskord valesti aru saanud? Inimest peaks ju määratlema sootuks muu kui tema tööalane tegevus või tema ühiskondlik positsioon? Peaks ju määravaks olema inimene ise, tema oskused-teadmised, haritus ja väärtushinnangud?

Kommentaare ei ole: