reede, 11. märts 2011

Naised autoroolis

Tean, et see, mida ma kohe kirjutama hakkan, ei sobi mitte ühegi endast lugu pidava ja teisi inimesi austava inimese juurde, aga kirjutama ma sellest asjast pean, sest olukord, mida pealt nägin, oli täpselt selline, et see tekitas suure hulga emotsioone minu sees.

Pilt, mis mulle avanes, oli seesugune - kaks naisterahvast hakkasid peaaegu korraga teineteise kõrval autodega tagurdama. Tagurdavad siis mõlemad ja jäävad peaaegu ühekaugusele seisma, teineteisega peaaegu paralleelselt. Üks naisterahvas näitab, et tahab teise kohale parkida. Teine siis tagurdab sedasi, et saaks selle esimese naise auto tagant ümber keerata. Esimene aga, selle asemel, et auto paigale jätta, tagurdab ka edasi. Peale kolmandat analoogset tagurpidiliikumist saab see, kes oma kohalt ära tagurdas ja ära tahtis sõita, tema kohale parkida soovijast mööda. Nüüd sisenesin "mänguväljakule" mina. Mõtlesin, et keeran ümber ja tagurdan sellele kohale, mis ümberparkijast vabaks jäi. Olin juba peaaegu ennast ümber keeranud, kui küljepeeglist nägin, kuidas ümberparkija hakkab tagurdama. Loomulikult panin edasisõitmiseks käigu sisse ja tulin eest ära. Natukese aja pärast siis manööverdasin oma auto kenasti soovitud kohale. Tulin autost välja ja peaaegu oleksin naisterahva peale karjuma hakanud: "Lastakse ka igasuguseid autokoolist välja!"

Tean, et see oleks olnud kohatu ja ebasobiv, aga emotsioon minu sees oli täpselt selline: "Jälle üks naine rooli lastud, kes ei jaga maad ega ilma." Pead pani vangutama see, mismoodi võib inimene tegutseda ja kuidas mitte aru saada sellest, et kõige parem oleks üldse kõik tegemata jätta.

Sellise kogemuse peale saan aru meesterahvastest, kes mõnikord oigavad: "Jälle naine rooli lastud." Samas jagavad meesterahvad ka kiidusõnu naistele, kes normaalselt sõidavad ja saavad aru, kuidas toimetada ja mida teha. Ja samamoodi on ka meesterahvaste seas selliseid autojuhte, et võtab ikka vanduma küll mõnikord. Aga õnneks on mul kogemused, mis lubavad asju ja olukordi läbi näha ning seeläbi ära tasandada need olukorrad, mis muidu võiksid viia lõhutud autodeni...

Kommentaare ei ole: