laupäev, 26. märts 2011

Elust, majanduselust

Ükspäev jäi mu pilk pidama autol, autoks oli Audi, vist A4, kindlalt ma seda ei mäleta. Küll aga mäletan, kuhu viis välja selle auto nägemine. See viis välja jutuajamiseni sellest, kuidas meie elus, iseäranis majanduselus, on kõik sedasi seatud, et kõiki asju tuleb ikka ja uuesti teha.

Põhjus, miks just see auto sellise teema endaga kaasa tõi, seisnes selles, et jäin silmitsema selle auto tulesid, ju nad siis olid piisavalt pilkupüüdvad, mis ilmselt ongi selliste tulede eesmärk. Kuid minu mõtted ei läinud seepeale hoopiski mitte selles suunas, et endalegi võiksin seesuguse pilkupüüdvate tuledega auto rõõmustada, vaid sootuks teises suunas. Minu mõtted hakkasid liikuma hoopis sinnapoole, et needsamad tuled on erinevad Audi A4 eelmiste aastate mudelite tuledest, mis tähendab, et nende tulede tootmiseks on vaja uusi seadmeid, mis omakorda tähendab seda, et mingid seadmed, mis siiani olemas on olnud, saavad nüüd kasutatud juba vaid varuosade tootmiseks. Ja sealt edasi mõttejada, et majandus toimib tänapäeval selliselt, et aina vahetatakse vanu asju uute vastu välja ilma, et nad jõuaksid oma aja ära elada ja pole siis imestada, kui majandus endaga ummikusse jõuab, kui keegi enam ei vaja neid uusi asju. Siinkohal tulevad mulle meelde kriisiaastad, kui Paldiskis seisid suurtel laoplatsidel uhiuued autod, sest mitte keegi neid ei tahtnud. Nüüd on need ajad möödas ja ilmselt läheb uute autode müük taaskord mäest üles. Sedasi siis ka uute tuledega Audi A4 liigub ringi, et ahvatleda inimesi teda ostma.

Kommentaare ei ole: