reede, 10. detsember 2010

Maailmapilt

Lugesin uudist selle kohta, kuidas Tallinna linn palub vabatahtlikke appi lund koristama. Lugesin uudise läbi ja silma hakkas selle juures see, et kaitseväelased, kes on linnale appi antud, saadetakse Lasnamäele lumekoristust teostama. Teistes linnaosades peavad vabatahtlikud linnavalitsuse toel saama isekeskis hakkama.

Ma ei tea, kas probleem on minu maailmapildis või milleski muus, aga selline asjade korraldamine tekitas minus hämmeldust. Mis oli sellise otsuse praktiline kaalutlus? Või oli see puhtalt poliitiline otsus, arvestades, et linnavalitsuse põhiline valijaskond pärineb just sellest linnaosast? Sellised seosed tekkisid igal juhul minu peas.

Siia juurde muidugi võin jutustada loo sellest, kuidas minu jaoks on suurimaks mureks see, et ma linnas ennast autoga kusagil lumme kinni ei sõidaks. See asi, miks meil siin, linnapiiri taga, ei ole mingeid selliseid probleeme, seletati mulle ükskord ära nõnda, et meil on siin traktorid. See on muidugi õige tähelepanek, kuid siiski olen ka ise oma kahe käega sel talvel päris mitmel korral maja ümbert lund rookinud, sest nii on mul endal kindel tunne, et saan autoga liikuma ega pea kinnijäämist kartma - ehk siis teisisõnu teinud, mida on teha vaja - sest selle peale, kas traktor tuleb ja millal tuleb, ei saa mina küll lootma jääda. Linnas, mulle tundub, loodetakse ikka kellegi teise peale ja siis polegi see suur lumi enam mitte kellegi asi. Aga eks siis homme paistab, kuidas vabatahtlike lumetõrjujate abiga Tallinna linnas vähemalt lumi kontrolli alla saadakse.

Kommentaare ei ole: