esmaspäev, 16. aprill 2007

Katrin Mandel & Lauri Saatpalu "Ei kunagi"

Alustama pean sellest, et plaadi "Ei kunagi" ostsin ma juba mitmeid kuid tagasi. Peale paari korda kuulamist jäi see aga plaadiriiulisse tolmu koguma, sest lood ja nende seaded tundusid minu jaoks liiga melanhoolsetena.

Kuid võimaluse elavas esituses neid lugusid kuulata pidin ära kasutama, sest plaat ei suuda täielikult väljendada seda, mida muusikud edasi anda püüavad. Ja nii leidsingi ennast kontserdilt "Ei kunagi". Otsus kontserdit külastada osutus väga õigeks - lood ärkasid ellu ja laulude sisu jõudis viimaks kohale. Plaati kuulates poleks ma ilmselt selle tulemuseni kunagi jõudnud. Kuid nüüd ajendas kontserdilt saadud elamus hoopis plaati kuulama. Samas avastasin, et plaate (ka "Sa oled hea" plaati) kuulates oleks mul justkui mõned lood vahele jäänud - näiteks ei mäletanud ma lisaloona esitatud "Rahalinna".

Lauri Saatpalu rääkis enda esitatud lugude juurde ka veidi tausta - esitati ju Eesti autorite loomingut ning ajalugu oli seetõttu käepärast võtta. Lisaks andis oma osa lugude elustumisele ka suurepärane bänd - Mihkel Metsala (trompet), Raivo Tafenau (saksofon), Peeter Rebane (kitarr), Mihkel Mälgand (bass), Raun Juurikas (klahvpillid) ja Petteri Hasa (trummid) - endalegi üllatuseks avastasin, et võrreldes sama sarja avaplaadiga "Sa oled hea" oli ansambli koosseis kasvanud ning muutis helipildi värvikamaks. Endamisi muigasin, et kui nii edasi läheb, siis varsti on sümfooniaorkester laval mängimas.

2 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Kui Rahalinn on see laul: " .. ja lilled on rahast...", siis see laul on plaadil "Sa oled hea" täitsa olemas - väga hea lugu.

J ütles ...

Jah, see on täpselt see laul, kus on puud ja peenrad ja majad ja kõik on rahast tehtud. Aga ju see siis ei avaldanud mulle plaadikuulamisel üldse muljet, et ta sedasi vahele jäi. Aga nüüd tean, et ta olemas on!