reede, 14. veebruar 2020

Rikutud maailmapilt

Kui ikka tuleb, siis mitu asja korraga. Ja viimase aja kogemused näitavad, et suundumus on sinna, et saan aru, et minu maailmapilt on rikutud.

Esimene lugu pärineb mõne aja tagusest KuMu külastusest, kus sai teiste näituste hulgas vaatamas käidud ka seda, kus on eksponeeritud Eesti ja Soome naiskunstnike teosed, sellest ajast, kui kunst olevat olnud meeste pärusmaa. Ja seisan siis mina ühe pildi ees, millel on kujutatud kahte näitsikut käest kinni hoidmas ja mina mõtlesin kohe - näed juba vanal ajal olid lesbid julgelt esirinnas. Suur oli aga minu üllatus, kui lugesin pildi juurest "Leerilapsed". Ise muidugi vangutasin pead - kuhu ma küll jõudnud olen oma mõttemaailmaga, kui juba sellise naivistliku ja siira ja süütu pildi juures oskan mõelda sellise asja peale.

Teine lugu pärineb nädalatagusest ajast, mil mu hea sõbranna lapsi sai. Ja eks ikka jagatakse seda rõõmu ka sõpradega ja nii temaga saatis mulle pildi lehest, kus olid siis kõik olulised asjad kirjas. Ja minu pilk jäi pidama lausele "Teile sündis POEG". Ja mõtlesin, et kuidas küll kaasaegses maailmas on niimoodi, et ühel hetkel võibki selle lehe peal kirjas olla "Teile sündis LAPS", sest soo saab ju inimene ise valida.

Olen siin erinevate inimestega arutlenud selle soovaliku teema üle ja üks asi jääb minu jaoks ikkagi selliseks, millest mina üle ja ümber ei saa. Just seesama asi, et kui inimene sünnib, siis ta ongi kas poiss või tüdruk (välja arvatud väga üksikud erandid). Omaette teema on muidugi see, kas inimene ennast oma kehas tunneb soo kohaselt või mitte ja see võib olla ikka päris raske katsumus ja asi, millega leppida või siis midagi, mille osas midagi ette võtta.

Ja eks ma eile jälle sain aru, et see, mida peale sunnitakse, ikka mõjutab mõttemaailma - kui eile taaskord ühe tüdruku poole pöördudes ütlesin talle tüdruk ja ise seejuures mõtlesin, et ei saa ma sellistest asjadest üle ega ümber. Sellistest asjadest need asjad, need maailmapildi nihutamised alguse ju saavadki. Ja üsna varsti peabki seda kõike normaalseks pidama...

2 kommentaari:

viive ütles ...

Mulle väga meeldib, et on kirjas, et sündis poeg. Mitte lihtsalt poiss. Ikka poeg. Meie nunnu :)

J ütles ...

Õnne pojale ja õnne õnnelikele vanematele!