reede, 23. september 2016

Kuidas niimoodi saab?

Kui ma seda maailma vaatan, siis ma ikka imestan, et kuidas niimoodi saab. Peaminister soovitab arstidel ja haiglatel otsida kohti, kust kokku hoida. Jah, kindlasti tegeletakse ka seal raiskamisega (ega kõik ikka kokkuhoiu peale ei mõtle), aga peaminister, mees, kes ise riigi rahadega, vähemalt minu arvates küll, on vastutustundetult ringi käinud, hakkab nüüd kellelegi teisele rääkima sellest, et peaks veel saama kokku hoida. Tuleb meelde see soovitus, samuti peaministri suust, et inimesed ostku endale uuemad autod, mis vähem kütust tarbivad, siis ei mõjuta aktsiisitõus neid sugugi. Jah, inimesel, kes niigi oma raha loeb, viimseid veeringuid paremale ja vasakule kaalub, on tõesti seda ressurssi veel, et uut autot osta. Ja kui juba rääkida soovitustest, siis ikka ja aina tuleks alustada ikka iseendast ja eeskuju andmisest, mulle vähemalt tundub, aga kas peaministri poolt seda märgata on? Aga, eks uued üllatused ootavad veel ees, sest kui praegu tuleb kokku hoida, siis varsti tuleb veel rohkem kokku hoida, sest riigi rahakott muutub veelgi õhemaks. Nõndamoodi saan mina aru sellest, et kiideti heaks riigieelarve, mis toob järgmisel aastal taaskord kaasa aktsiiside tõusu. Ega sellest pole ju midagi õppida, et juba praegu on aktsiisitõus mõjutanud nii kütuse- kui ka alkoholiaktsiisi laekumist negatiivses suunas - eks tarbijad ikka oskavad oma raha lugeda ja kulutavad seal, kus seda vähem kulub. Aga kuidagi ei jõua see arusaamine nendeni, kes selliseid muudatusi seadustesse sisse kirjutavad. Eestile antud võimalusi ei osata ära kasutada. Aga mis mina ka sellest kõiges tean? Lihtsalt arvan teadvat ja arusaavat. Nagu ka sellest, et alkoholiaktsiisi tõus ei vähenda kuidagi alkoholi tarbimist (mis on peamine loosung aktsiisi tõstmiseks) - alkoholi oluliseks pidavad inimesed loobuvad pigem kõigest muust, kui alkoholist. Ja ühel hetkel võib see tähendada ka Lätis käimise asemel hoopis salaalkoholi tarbimist.

Kommentaare ei ole: