teisipäev, 26. veebruar 2019

Üks humoorikas lugu WC-poti paigaldusest

Mõni päev on kohe selline, et asjad kipuvad katki minema. Nii oli lugu ka selle neljapäevaga, mil minu WC-pott otsustas, et tema nüüd enam ei jaksa, tema tahaks nüüd ära puhkama. Aga, kuna ma ise pole suurt tark midagi, siis võtsin veidi targema inimese kõrvale, kes ütles, et jah, tuleb välja vahetada, remondiks kuluks rohkem aega (ja arvatavasti ka raha). Eks õue minnes otsustas ka autohari oma töölepingu üles öelda, niiet tundus, et ongi sedalaadi päev.

Aga, tagasi SELLE LOO juurde. Said ikka olemasolevast WC-potist  ka mõned pildid tehtud ja needki ühes võetud. Ega siis midagi muud kui poodi ja uut valima. Kuigi üks ja teine pott tundus ahvatlev, sai ikka poe pealt teenindaja üles leitud ja talle pilte näidatud ja temaga konsulteeritud. Esimese väljavalitud poti kohta ei suutnud teenindaja kinnitust anda, et seesuguseid ka reaalselt olemas on - sõitis ikka korralikult riiulite vahel ringi ja laealusedki võeti läbi. Ja siis muidugi selgus, et teenindaja ei suuda tuvastada seda potti, millest peaks üks müügieksemplar ka kusagil olema. Ega siis midagi, tuli uus valik teha. Sellega oli aga juba lihtsam, sest seda oli piisavas koguses ja sealsamas kohe olemas ka. Tootekoodiga lipik anti selle peale mulle näppu.

Aga kuna oli soov saada täisteenust - ehk siis potti koos paigaldamisega ja transpordiga - suunati meid eraklienditeenindaja juurde. Klienditeenindajate lauad olid, aga keda polnud, olid klienditeenindajad. Umbes 20 minuti pärast jõudis üks kohale, aga kuna teda juba kliendid ootasid, siis tuli aega varuda. Läks veel oma kümmekond minutit ja jõudis kohale ka teine klienditeenindaja.

Ääremärkusena tuleks vist lisada, et see oli vist esimene märk, mis ütles, et kiiva kipub see asi kiskuma, kiiva. Aga, sel hetkel veel ei osanud märgata ja tähele panna.

Klienditeenindaja siis klõbistas klahve ja palus andmeid ja allkirja kliendiandmete lehele. Sellest, kuidas protsess välja näeb, ei rääkinud klienditeenindaja midagi. Hakkas siis paigaldajat otsima, aga inimene, kellele helistas, ei võtnud kõnet vastu ja siis, kuna aega oli juba üksjagu läinud, jäi kokkulepe, et paigaldaja helistab mulle. Ühtegi paberit mulle aga sellel hetkel ei antud.

Teise ääremärkusena tuleb lisada seda, et huvitav on see, et protsessist kui seesugusest ei rääkinud keegi midagi ja ka ühtegi paberit mulle kaasa ei antud.

Jäin mina siis kõnet ootama. Aga, mida ei tulnud, seda ei tulnud. Kui kõik eelnev toimus neljapäeval, siis andsin asjadele aega ja kuna minu olemasolev pott ilmselt tundis, mis seis on ja vaprat vastu pidas, siis läksin järgmisel teisipäeval uuesti poodi teatega, et keegi mulle helistanud pole ja et mis nüüd edasi siis saab.

Selle peale lasti mul ära tasuda paigalduseelse ülevaatuse arve ja leppisime paigaldamise päevaks kokku sama nädala reede.

Liikus siis aeg reede poole edasi, aga ikka valitses vaikus ja kui jõudis kätte reede, siis helistasin poodi (seekord oli mul vähemalt number, kuhu helistada, olemas) ja palusin uurida, et mis toimub. Kuna kõne võttis vastu teeninduskeskus, siis helistas klienditeenindaja mulle hiljem tagasi ja ütles, et ta vahetas paigaldaja ära.

Järgmine paigaldaja oli aga juba aktiivsem ja peagi helistati mulle ja leppisime kokku, et uuel teisipäeval tullakse ülevaatust tegema. Selles osas sujus kõik kenasti - käis paigaldaja ja töödejuhataja ja sai kokku lepitud paigaldamise päevaks sama nädala neljapäev.

Kolmapäeval helistas klienditeenindaja ja palus, et ma tuleksin poest läbi ja valiksin poti välja ja sõlmiksin lepingu. Mille peale sai klienditeenindajale öeldud, et võimalust poodi tulla mul pole ja ehk saaks asju digitaalallkirjaga ajada. Lisaks jäi lahtiseks pakutava teenuse hind, sest üks hinnakomponent oli liiga suur - vana poti utiliseerimine moodustas poole kogu teenuse hinnast!!! Selle peale korraldasin, et mul oleks keegi, kes vana poti utiliseerimiseks viib - inimene ja transport - ja klienditeenindajaga jäi see kokkulepe, et ta uurib digitaalallkirja andmise võimalust ja helistab tagasi.

Kolmapäeval püsis vaikus ja jõudis kätte neljapäeva hommik ja paigalduse aeg ja möödus sama kiiresti, kui oli tulnud. Siis sai töödejuhatajale helistatud ja küsitud, et mis toimub. Töödejuhataja ütles, et neil on tellimus ära tühistatud ja et mul pott valimata ja maksmata. Töödejuhataja sai mu ahastust kuulda ja muigas, et poel on jah info liikumisega veidi keeruline. Selle info peale sai siis helistatud klienditeenindajale, kes ütles, et kuna mul on pott valmimata ja leping allkirjastamata, siis tühistas ta paigalduse ära. Selle peale sai teenindajale öeldud, et pott oli ju valitud ja selle koodiga sai ju tema juurde kõigepealt tuldud. Klienditeenindaja ütles selle peale, et ilmselt on koristaja tema laua pealt vajalikud paberid ära koristanud ja temal seda koodi enam alles ei ole - miks seda kuhugi kirja ei olnud pandud, see jääb siiani arusaamatuks. Siis sai seda asja edasi-tagasi veeretatud ja lõpuks palusin, et ta saadaks mulle teenuse hinnapakkumise e-posti peale, et saaksin asja üle vaadata ja otsustada.

Selleks ajaks oli kulunud 2 nädalat üldist aega, 1,5 päeva konkreetselt paigalduse jaoks reserveeritud aega ja 2 korda juba poes käidud, lisaks sai raisatud ka kolme inimese aega ja ka ühe auto kasutamisvõimalus oli kooskõlastatud.

Kuna neljapäeval polnud selle asjaga rohkem aega tegeleda, sai oodatud teenuse hinnapakkumist ja reedet. Pakkumine jõudis kohale ja sellele sai otsa vaadata ja see oleks pidanud mu kätte, küll ilma hinnanumbriteta, jõudma juba esimesel päeval. Sai see siis üle vaadatud ja reede hommikul siis poodi mindud ja konkreetsed puudused välja toodud kogu selles klienditeeninduses. Ja nõudmised laua peale pandud - transport ja äraviimine teenuse hinnast maha ja WC-pott soodushinnaga. WC-poti soodushinnaga polnud probleemi - kui sobiv pott sai taaskord välja leitud ja selle koodiga teenindaja juurde liigutud, siis oluliselt keerulisem oli asi transpordiga - pandi mulle sama numbriga hinnapakkumine ette, mis mulle enne oli edastatud, aga selle vahega, et nüüd oli seal sees ka vana poti äraviimine. Selle peale nõudsin ikka tasuta kohaletoomist ka, seepeale siis suudeti ikka arve ümber teha ja number muutus ikka väiksema liikumise suunas.

Edasi said arved tasutud ja kõik läks juba oluliselt kiiremini. Ja juba täna, veel ühel teisipäeval saigi vana pott uuega asendatud!

Mis siis öelda kokkuvõtteks?

Kui ma arvasin, et selline täisteenuse saamine käib lihtsalt, siis eksisin väga palju.

Ja huvitavaid aspekte selle asja juures oli päris mitu:
1. mul paluti poodi allkirja andma minna, aga hilisem leping oli vaid ühes eksemplaris ja see on minu käes (minu isikukoodist pidavat piisama selleks, et teise poole leping olemas on) - miks, pagana pärast, ma siis sinna poodi seda allkirja andma oleks pidanud minema?
2. kui me allkirjadest veel räägime, siis klienditeenindaja isegi ei kontrollinud üle seda, kas ma olin hinnapakkumise allkirjastanud ja talle tagasi saatnud - ta ütles mulle, et see on tal ju postkastis, mida aga polnud, sest ma polnud nõus sellisele hinnapakkumisele allkirja andma!
3. potikoodi ärakaotamine on minu arvates ääretu lohakus - esimene asi, mis selle protsessi ju käivitas, ja kui selline asi isegi juhtus, siis mis oleks klienditeenindajale maksnud mulle helistada ja vabandada ja paluda uus pott välja valida?
4. kui oli juttu sellest, millest teenuse hind kujuneb ja konkreetsetest sellekohastest numbritest, siis etteloetud numbrid ei andnud küll sellist summat kokku, nagu väideti (aga noh, kes siis kaasajal ikka enam numbreid 20+30+50 kokku arvutada taipab - liiga keeruline on see kõik)
5. kõige suurem ämber oli aga see paigalduspäeva tühistamine - kui terve ahel on juba käima organiseeritud, kõik lülid paika pandud ja ära korraldatud (st see, et keegi oleks kohal, kui paigaldaja tuleb, ja et oleks võimalus vana pott ära viia), siis niimoodi lihtsalt ei tehta - ja iseäranis suur pärl on see, et isegi ei helistatud, et see ära tühistati!
6. ja kui oli mõte, enne viimast poodiminekut ja oma argumente üle vaadates, kogu selle ajakulu juures hakata kokku lööma töötunni hinda (nii võrdluseks ja üldiselt), mida see mulle maksma läks, siis leidsin, et tegelikult on raisatud hoopis minu vaba aega, mis on hindamatu väärtusega!

Niipalju siis lihtsusest ja mugavusest. Aga selle üle küll kurta ei saa, et elu igav oleks, sugugi mitte!

Kommentaare ei ole: