reede, 21. august 2009

Enda rikutuse tase

Ikka öeldakse, et igaüks mõtleb oma rikutuse tasemele vastavalt. Pidasin seda enamasti käibefraasiks, millega vabandatakse välja teistsugust nägemust mingitele asjadele. Mida aeg edasi, seda enam hakkan aga aru saama, et tegelikult asi nii ongi. Igaüks vaatab mingitele olukordadele ja asjadele täpselt nii, nagu tema ise käituks või toimetaks. Nõnda võib sellest, kuidas keegi näeb kellegi teise tegevust, väga selgelt välja lugeda seda, mida ta ise antud olukorras teeks või millises suuna tema enda mõtted liiguksid. Enamasti, kui keegi tuleb välja mingi minu jaoks täiesti ootamatu seisukohavõtuga või võimaliku teemaarendusega, leian ennast tõdemas, et mina poleks küll sellise asja pealegi tulnud ja taipangi, et kuna ma ise mõtlen mingi teise malli järgi, siis minu "mõtteskeemis" selliseid käike sees pole. Ja kuna ma enamasti arvan inimestest hästi, siis saan vahel tõelise "šoki" osaliseks, kui avastan, kuivõrd rikutud võivad olla inimeste mõttemaailmad. Samas aga on vahel tore tõdeda, et on ka tõeliselt häid inimesi.

Kommentaare ei ole: