neljapäev, 3. juuli 2008

Kuidas toimub valik?

Elu toimib nii, et valime inimesi. Muidugi võime ka ise valituks osutuda, kuid siiski peame ka omapoolse valiku tegema, et kas see, kes on otsustanud meid valida, saab ka meie poolt valitud.

Millised on aga valikukriteeriumid? Mille alusel me otsused teeme? Ma ei tea, kuidas teiega on, kuid mina teen oma valikud selle järgi, milline on minu arusaamine teise inimese mõttemaailmast - kas ma suudan teda mõista, kas tema suudab mind mõista, kas meil on sarnane huumorimeel, kas meil on samad väärtused ja tõekspidamised. Kui need asjad kokku sobivad, siis võib selline inimene "valituks osutuda". Sellisena võiks kirjeldada ühte valituks-osutamise-töövestlust. Enamasti aga satun inimestega kokku mingeid juhuslikke teid pidi ja side või säde võib tekkida ühest naerupahvakust, ühest öeldud sõnast või mõnest fraasist. Ma pole kindel, kas siis on mõistmine juba kuskil õhus või mis see on, aga tundub, et rohkem polegi vaja, sest valik on juba selle vähesega kindlaks määratud.

Kommentaare ei ole: