reede, 4. november 2016

Ühe näpuvea hind

Mul oli plaan osta lennukipileteid, aga kuidagi olin seda asja ikka edasi lükanud - ei tea isegi, miks. Kas oli otsustavus üle läinud või midagi muud, igal juhul olin juba pikalt jorutanud. Eks see sõltus ka ühest teisest asjast, kuupäevad oli vaja klappima saada. Kuupäevade osas sai kõik selgeks ja eks ma siis enne hakkasin vaatama, et kas kaardil ka piisavalt krediiti on, et piletiost ikka sooritada. Ja avastasin suureks üllatuseks, et krediiti on kaardil rohkem, kui ma arvasin. Uurisin ja puurisin siis broneeringuid ja sain aru, et teiste lennukipiletite eest, mis olin mõned päevad tagasi ostnud, raha broneeritud ei ole. Ega siis muud, kui kammisin aga lennukipiletite broneeringu lahti ja seal laius ilus kinnitus, et piletite eest on tasutud, krediitkaardiga see ja see. Kuna see olukord mind ei rahuldanud, siis helistasin lennufirmasse. Pika ootamise peale siis sain inimese liinile ja temaga pikalt vesteldes tuli välja, et minu kaardimaksel on pettuse kahtlus ja et tegelikult, vaatamata kinnitusele, mul neid pileteid ikkagi olemas ei ole. Ja senikaua, kuni on kaardipettuse kahtlus, ei saa ma sellesama kaardiga ka mingeid teisi oste teha, vähemalt nende süsteemi piires. Lõpetasin kõne ja helistasin panka, pangast uuriti asi üle ja öeldi, et nende poolt on kõik korras, mingeid probleeme ei tohiks olla. Kirjeldasin olukorda veidi pikemalt ja siis pakuti mulle välja mitu võimalikku varianti, mis juhtuda võis - et kaardi kasutaja ja piletite saaja on erinevad inimesed jne. Siis polnud teha muud, kui helistada lennufirmasse tagasi, kogu lugu otsast peale jälle ära seletada (sest ega ma ju sama teenindaja juurde ei sattunud) ja öelda, et kaardiga on kõik korras, aga et tahaks nüüd selle piletite asja ka korda ajada. Selle peale siis öeldi, et ma peaks selle kaardiga reaalselt lennujaama minema ja seal siis saaksin sellesama kaardiga maksta nende piletite eest. Hea, et ma taipasin siis küsida, et kas ehk oskavad nad mulle öelda, mis kellaaegadel lennujaamas kontor lahti on ja kuna sellist infot ei leitud, anti mulle telefoninumber, kuhu helistada. Helistasin siis lennufirmast antud telefoninumbril ja sain esmalt üllatunud küsimuse osaliseks: "Mis mõttes lennufirma andis Teile meie numbri, mis on neile antud ainult ametialaseks kasutamiseks?" Vabandasin siis ette ja taha ja seletasin siis olukorra veelkord üle. Liini teisest otsast öeldi mulle, et nemad ei saa midagi teha, sest Tallinnas selle lennufirma esindust enam pole, aga et nad saavad järgi uurida, kas lennukipiletite broneering on reaalselt olemas. Lubati uurida ja tagasi helistada. Seda ka tehti ja tuli välja, et broneering on kenasti olemas, aga et maksmata on selle eest tõesti. Anti mulle siis soovitused, kuidas ma edasi toimida võiks - et proovida uuesti läbi lennufirma seda asja ajada - et anda neile nt märku, et on soov neid pileteid kasutada ja et makstakse nende eest enne lendu, siis, kui reisile registreeritakse. Helistasin siis taaskord lennufirmasse, juba kolmandat korda. Seletasin neile olukorra uuesti üle ja siis pakuti mulle 2 varianti - 1. et teen ise uue broneeringu (kusjuures seda kahtlusalust krediitkaarti ma kasutada ei saa) 2. nemad muudavad mu olemasolevat broneeringut, 26-eurose lisatasu eest (kusjuures seda kahtlusalust krediitkaarti ma kasutada ei saa). Ma siis eelneva Tallinna lennujaama töötajaga räägitust pärineva tarkusega küsisin, et kuidas on lood sellega, et nende piletite eest makstakse enne reisi raha ära - kuna reis ise algab sellisest lennujaamast, kui on lennufirma esindus olemas? Selle peale siis öeldi, et jah, selline variant on ka võimalik ja soovitati seda teha siis võimalikult kiiresti. Küsisin siis selle lennujaama selle lennufirma esinduse lahtiolekuaegu ka - pole ju mõtet kohale minna, kui kedagi pole raha vastu võtmas (ega seal pole härra Maurusega tegemist, kes olevat alati kodus, kui raha tuuakse) - ja sain need. Lisaks küsisin selle küsimuse ka, et miks mulle ei tulnud lennufirma poolt mingit teadet selle kohta, et makse ebaõnnestus, sest minule teadaolevatel andmetel olid need piletid justkui olemas ja nende eest ka tasutud. Vastata mu küsimusele muidugi ei osatud. Kui see saaga siis otsa sai, helistasin uuesti panka ja uurisin, et mis ma siis edasi tegema peaks - et kui mu krediitkaardil on pettuse kahtlus, siis ma ei saa ju teisi lennukipileteid ostma asuda. Pangas lubati seda pettusekahtlust uurida ja tagasi helistada. Peagi helises telefon ja mulle anti teada, et olin kaardiandmete sisestamisel kogemata kaardi kehtivusaja puhul ühe kuuga mööda pannud ja seetõttu see pettusekahtlus ilmselt tekkiski. Ja et nende poolt on jätkuvalt kõik korras. Selle kõige tuules siis võtsin julguse kokku ja tegin siis ära selle lennukipiletite ostu, millest kõik alguse sai, vaatasin hoolega kõik detailid üle ja nüüd on need teised lennukipiletid mul ka olemas, samamoodi ka nende eest summa krediitkaardibroneeringus näha. Mis ma siis võin kogu selle saaga kokkuvõtteks öelda? Esmalt muidugi seda, et üks väike näpuviga maksis mulle 45 minutit aktiivset suhtlemist, inglise ja eesti keeles. Teiseks seda, et suurte firmadega on raske suhelda ja nii keeruline on nende peaaegu umbkeelsete klienditeenindajatega asjatada - kolmest lennufirma klienditeenindajast vaid viimane rääkis inglise keelt sellisest, et ma sain aru, teiste puhul oli vaja kõvasti pingutada, et mõista, millest nad räägivad - eks aitas ka see, et ma enam-vähem aimasin, mida nad mulle räägivad. Minu kiitus ja tänu siinkohal Tallinna lennujaamale ja mu kodupangale - et nad olid selles olukorras kenasti abivalmis, kuigi jah, esimene kõne panka sisaldas teravaid noote ka - et miks ma ei taha ennast tuvastada nende poolt valitud meetoditega, mille peale laususin, et mobiil-ID pärast ma küll endale nutitelefoni ostma ei hakka! Selle asja kõige positiivsem külg oli aga see, et ju elu ikka nägi ette selle, et ma pean sellest teada saama, et on ühed lennukipiletid, mille eest ma olen justkui maksnud ja mis on ka olemas, aga millega tegelikult lennuki peale ei lasta. Ahjaa, üks asi veel - kui need olematud-olevad lennukipiletid nüüd kasutatud on, siis kavatsen taaskord olla meeleheitel koduperenaine, kes esitab järelepärimise selle kohta, miks mulle ei antud teada, et makse ebaõnnestus!

Kommentaare ei ole: