esmaspäev, 28. aprill 2008

"Orlando"

Jälle on juhtunud nii, et minuni on jõudnud asjad, millest ma olen kunagi pidanud, kuid mida minevikus pole õnnestunud fikseerida. Raamatukogus käies sattus mulle kätte Virginia Woolf'i "Orlando" ja juba selle sisukirjeldust lugedes meenus mulle film, mida olin kuskil 15 aasta tagasi näinud, kuid mille pealkirja ei mäletanud.

Lugu siis inimesest ja tema seksuaalsusest, vaadatuna erinevatel ajastutel ning erinevast soost inimese silmadel läbi. Kõlab võib-olla segaselt, aga raamatu algul on peategelane, Orlando, mees ja elab sellise teadmise-olemisega pikki sajandeid, ise seejuures oluliselt vananemata. Siis aga ühel hetkel sünnib temas naine ning edasi peab ta juba harjuma selle rolliga.

Nüüd, olles raamatu läbi lugenud, tahaksin filmi uuesti näha - juba esmakordsel vaatamisel (tookord linastus see film mingi festivali raames Tallinnas) jättis idee iseenesest sügava mulje, samuti mäletan, et ka film ise oli väga haarav.

Kommentaare ei ole: