pühapäev, 27. märts 2011

Märgatav ja märkamatu

Leidsin ennast mõtlemas selle üle, mis muudab meid teiste jaoks märgatavaks ja mis jätab meid märkamatuks. Leidsin ennast selle üle järele mõtlemas, sest mul oli aega ja võimalust olukordi ja inimesi kõrvutada, teineteise kõrvale panna ja nende peale siis vaadata.

Ühest küljest olid mul käepärast näited, kus ma sain aru, et ma olen täiesti märkamatu, sest minust astuti mööda ja peaaegu läbi, et aga ise kiiremini edasi saada. Seisin ainult nõutult nende inimeste ja olukordade juures ega osanud isegi adekvaatselt reageerida.

Teisest küljest aga oli inimesi, kelle jaoks olin vägagi märgatav. Ja selle märgatav olemise peale hakkasingi mõtlema, mis on need põhjused, miks kedagi tähele paneme, mis on need asjad, mis panevad meid kedagi märkama. Ega ma nende mõtetega suurt kuhugi jõudnud, aga minu peas nad ringi käisid ja otsisid vastust sellele küsimusele, leides minevikust küllaldaselt näiteid selle kohta, millega olen või teise inimese jaoks märgatavaks saanud.

Kommentaare ei ole: