neljapäev, 25. juuni 2015

Ise ilu tegija

Minu võimuses ei ole teise inimese eest otsustada, minu võimuses ei ole teise inimese eest valikuid teha, minu võimuses ei ole ka teise inimese mõttemaailma muuta. Aga, minu võimuses on ise kõik oma asjad nässu keerata, ise kõik juuksekarvad lõhki ajada. Ja kuna need viimatinimetatud asjad on minu võimuses, siis ma kasutan neid võimalusi kohe ohtrasti, ilma igasuguse suurema pingutuseta õnnestub mulle kõik ära lörtsida, ära lõhkuda. Ise muidugi imetlen ennast, kuidas ma küll seesugustes asjades iseäranis osav olen ja ühtegi võimalust kasutamata ei jäta. Isegi siis, kui ammu on juba selge, et kõik on lörri aetud, tahan ma veel kolm sammu edasi astuda, et ikka kindlad ja selged oleksid asjadlood, et poleks mingeid kahtepidi arusaamu või mõistmisi.

Nõnda ma siis olengi ise ilu tegija, ise targutaja ja ise ka kaasa kiitja. Ja jätkuvalt tuleks mind lühema keti otsa panna ja suu oleks ka soovitav sulgeda, siis võib-olla jääks mõni ilu tegemata, mõni rumalus endast välja paiskamata, mõni asi katki kitkumata  Rõhk on siinkohal sõnal võib-olla - minu osavuse juures pole see asi selliselgi juhul kuigi kindel.

Kommentaare ei ole: