pühapäev, 8. veebruar 2015

Küsida küsimusi

Minul on kombeks küsida küsimusi. Kuigi ma ise sellele suurt ei mõtle, saan inimeste reaktsioonidest aru, et küsimused on mul liiga sisulised. Ehk siis, küsin otseseid küsimusi, mis ei luba mööda laveerida, mis tabavad otse naelapea pihta ja kuna inimesed ei pruugi nende teemadega enda pead vaevata, siis võivad need küsimused olla ehmatavad, tekitada tõrkeid.

Aga ma küsin neid küsimusi seetõttu, et ma soovin teada, enamasti seetõttu, et ma hoolin, huvitun, tahan näha inimese sisse, tahan näidata üles, et minu näol on tegemist inimesega, kes siiralt huvitub.

Siiras huvi, hoolimine pole aga see, millega teisi inimesi vaevata. Võib-olla ma ei peaks küsima. Mõnikord ma näen, kuidas inimesed tunnevad ennast minu küsimuste peale ebamugavalt ja siis ma saan aru, et tuleks paigutada mingi filter, mis ei laseks mul neid küsimusi küsida. Võib-olla ei ole hea, et minu küsimused panevad inimesi mõtlema, tegelema nende teemadega, millega nad muidu oma mõtetes tegeleda ei taha, mis on kuhugi taustale tõrjutud.

Kommentaare ei ole: