pühapäev, 7. veebruar 2016

Kui sa vaatad, mida sa näed?

Vaatasin ühe piltniku pilte ja see pani mind mõtlema. Selle üle, et mida mina näen, kui ma midagi vaatan. Ja avastasin, et minu vaade on suuresti piiratud kahe asjaga. Esmalt muidugi taevas ja pilved ja kõik muu, mis sinna juurde käib. Seda kõike ma näen, küll ja rohkemgi veel. Teine vaade on siis lähivaade, need asjad, mis on lähemal, need asjad, mis on peaaegu maas, peaaegu käega katsuda. Vaadates aga selle konkreetse piltniku pilte, sain ma aru, et on olemas ka vahepealne vaade - see, mis on taeva ja maa vahepeal ja kõik need seosed ja mängud, mis see endaga kaasa toob. Sellel konkreetsel puhul aga ka hämmastavad mind hetketabamised ja vaatenurgad, see, kui sügavaks võib üks pilt minna, vaid ühe detaili lisandumisega, kui kaasa võib pilt haarata, kuidas anda uue vaate asjadele - seda kõike saab näha siit.

Kommentaare ei ole: