pühapäev, 15. november 2009

Peened prouad

Ma tean, et need on laenatud sõnad. Ma tean, et see on laenatud repliik. Ja tegelik formuleering on: peened provvad. See väljendab nii täpselt seda, mida mina selle sõnapaari taga näen. Viimasel ajal on mulle peened prouad iseäranis silma hakanud. Ei tea, kas ma pole taibanud neid varem tähele panna. Või olen neid siiski aeg-ajalt näinud, aga pole suutnud liigitada.

Ma ei saa öelda, et need oleksid kuidagi meeldivad märkamised. Ma ei saa öelda, et sellesse sõnapaari ei ole kogunenud paras annus sarkasmi. Samas ei saa ma ütlemata jätta, et asi ei võiks olla minus eneses - kas on see siis kadedus või sobitumatus, seda ei tea, aga midagi võib seal taga siiski olla.

Aga peeni prouasid ühendavad jooned on minu jaoks: enese esikohale seadmine, teiste inimeste kui teise klassi inimestega suhtlemine, teadmine, et neile on ette nähtud vaid parim ja loomulikult ka sellise õiguse väljahäälne väljanõudmine.

Kommentaare ei ole: