kolmapäev, 7. oktoober 2009

Ärevad hetked

Avastasin oma postkastist teate postiteenuse osutajalt, mille sisu oli lühidalt järgmine: teile on saabunud teade kohtunikult, kohtutäiturilt vms, me püüdsime teile seda üle anda, aga teid polnud kohal ja nüüd palun tulge sellele ise järele.

Selline "suurepärane" sõnum tekitas ikka päris parajalt ärevaid hetki. Olen ennast ikka enam-vähem korralikuks kodanikuks pidanud (eks minagi eksin vahel mõne reegli või seaduse vastu, aga see on loodetavasti pigem erand) ja seetõttu ei suutnud ma välja mõelda, mis võiks olla põhjuseks, miks peaks kohtunik või kohtutäitur minule midagi saatma. Isegi sellised mõtted käisid peast läbi, kas ma olen viimasel ajal Tartu maanteel kiirust ületanud (seal nüüd ju kiiruskaamerad üleval) - ma pole sinna maanteelegi sattunud, rääkimata siis veel kiiruse ületamisest.

Ega mul jäänudki siis muud üle, kui joonelt minna kirjale järele. Kohapeal muidugi selgus, et tegemist oli lihtsalt ühe ametiasutuse poolt saadetud tähitud kirjaga - st kõik on kõige paremas korras.

Aga postiteenuse osutaja võiks oma väljastusteated ikka teistmoodi sõnastada ja mitte tekitada inimestele asjatult ärevaid hetki. Või on sõnastus seesugune just seepärast, et inimesed muidu oma tähitud kirjadele järele ei tule?

Kommentaare ei ole: