pühapäev, 10. jaanuar 2016

Tallinna transpordist

Täna sattusin juhuse tahtel Tallinnas seltskondlikku transporti kasutama ja huvitavaid elamusi sain kohe. Tekkis küsimus selle kohta, miks pole teavitustabloodel kirjas, milliste teiste transpordivahendite peale saab ümber istuda ühes või teises peatuses. Aga peagi selgus ka vastus, miks see nii pole. Kuna bussi, millega sõitsin, graafik, ei olnud ühildatud teise bussi, mille peale mul oli vaja ümber istuda, graafikuga, sest mul õnnestus seda bussi küll näha, aga ümber ma tema peale istuda ei saanud, sest buss, milles olin, jõudis peatusesse just siis, kui see buss, millele ümber tahtsin istuda, sealt just lahkus (võib-olla tundub see pseudoprobleemina, aga buss, millele ümber soovisin istuda, käib pühapäevasel päeval maksimaalselt kord tunnis, ehk siis, see, et mul teda vaid näha õnnestus, viis mu alternatiivse lahenduseni, mis tähendas kondiauru toel liikumist). Ja kui need bussid isegi olid omavahel ühildatud, siis MuPo poolt teostatud piletikontroll tühistas selle ühildatuse, sest just need vajaminevad 2-3 minutit oleks võimaldanud mul teise bussi peale ümber istuda.

Ja nii ma siis saingi aru, miks ei ole neid ümberistumise võimalusi välja toodud - sest need pole reaalsed, sest need pole tagatavad. Nii lihtne siis oligi vastus minu küsimusele.

Teine teema kogu selle asja juures on muidugi see, et mina, kes ma pole Tallinna sissekirjutusega, pidin ju pileti ostma, mida ma siis maksimaalselt kasutada ei saanud. Lisaks kumiseb mul iga kord Tallinna seltskondlikku transporti kasutades kuklas see teadmine, et meie vald maksab Tallinna linnale selle eest, et see buss meie juurde käiks, aga kui linnaelanikud saavad selle bussiga tasuta sõita (olgu-olgu, oma maksudega maksavad nad selle kinni), siis meil tuleb selle (ja ka teiste Tallinna transpordivahendite) kasutamise eest tasu maksta.

Kui  nüüd aga rääkida asja positiivsest küljest, siis sain külmas talveõhtus teha mõnusalt karastava jalutuskäigu ja imetleda loodusnähtust, mida mul pole kunagi varem näha õnnestunud - ühe Tallinna korstna suitsusammas levis väga pikalt horisontaalse triibuna üle taevalaotuse. Seltskondlikust transpordist poleks ma seesugust asja küll näinud, aga suure lageda peal joonistus see suitsust tekkinud pilveviirg toredasti välja.

Kommentaare ei ole: