kolmapäev, 27. jaanuar 2016

Täielik jumaldamine

Jälgisin kõrvalt ühte inimest ja üllatav oli see vaatepilt. See vaatepilt, millise jumaldamisega silmis vaatas üks mees teist. Ei, seal ei olnud tegemist millegi seksuaalsega, nagu arvata võiks, vaid see oli selline vaade, et küll ikka inimese suust pudeneb kuldmune.

Mina kuulasin-vaatasin seda olukorda kõrvalt ja arutlesin omaette, mis on sellise imetluse põhjuseks. Kui ma kuulasin, mida inimene rääkis, siis polnud see midagi erakordset, oli taaskord üks vaatenurk asjadele, taaskord ühe inimese seisukoht. Teades tausta arutlesin, kas ehk on põhjuseks inimese doktorikraad, see tundus juba loogilisem olevat. Aga, seegi pole minu jaoks mingi oluline kriteerium - doktorikraad kui selline ei taga veel sisu, olen ma näinud ja aru saanud. Antud juhul muidugi vastas sisu doktorikraadi omajale, selles pole kahtlustki. Ehk ongi vastus selles kohas, et justnimelt minu jaoks pole see midagi erakordset, teise inimese vaade asjadele võib olla aga sootuks teistsugune.

On, kuidas on, igal juhul oli väga hämmastav sellist täielikku jumaldamist märgata ja jälgida.

Kommentaare ei ole: