pühapäev, 10. jaanuar 2016

Naine on mehe visiitkaart

Ühe jutuajamise käigus tuli üks meesolevus välja ütlusega: "Naine on mehe visiitkaart!" Ja mina siis vastasin selle peale, et nõnda peaks see olema jah. Eks seepeale siis uuriti, et miks peaks olema, miks ma kahtlen endas. Ma siis vastasin, et asi ei ole endas kahtlemises, et mul pole mingit põhjust endas kahelda, ei ole mingit põhjust endast halvasti arvata ega ka selleks, et ma peaks arvama, et ma sellise visiitkaardi mõõtu välja ei veaks, pigem on asi reaalsuses, minu kogemustes. Ja kui ma vaatan veidi enda ümber ringi, siis päris palju on selliseid suhteid, kus ma midagi sellist ei näe. Võib-olla on asi selles, et ma omistan sellele ütlusele teistsuguse sisu - et see tähendab, et ka mees peaks oma naist vaatama kui oma visiitkaarti, lugu pidama ja hindama ja väärtustama, eks see kõik on muidugi vastastikune ja seesugust teineteise väärtustamisest, hinnaliseks pidamist on vähe näha, ka seetõttu oleks võinud minu vastus olla kahtlev.

Siia juurde sobib muidugi suurepäraselt üks lugu, mille tulemusena oleks ma ühe meesolevuse käest keretäie saanud. Lugu siis seesugune, et olin selle meesolevusega eelnevalt tuttav olnud ja teadsin seda kuiväga ta oma teist poolt hindab ja armastab. Ja siis sattus see meesolevus mu silma all oma naispoolega suhtlema (või pigem teda ignoreerima) selliselt, et ma ei suutnud oma suud kinni pidada ja laususin: "Ma arvasin Sinust küll oluliselt enam!" Ja kuigi minu ütluse mõte oli otseselt suunatud meesterahva pihta, tuli pika seletamise ja nii mitmegi terava ütluse peale välja, et tema oli asjast aru saanud niimoodi, et ma oleks justkui vihjanud sellele, et ma tema naisevalikut heaks ei kiida. Seetõttu ka siis see konfliktsituatsioon, mis ilmselt olekski lõppenud keretäiega, kui ma poleks innukalt proovinud probleemi algeid selgeks saada, võib-olla oli veidi abi ka sellest, et ma olin täiesti kaine. Aga hämmastama pani see olukord mind tookord ikka päris korralikult ja võib-olla siiski tabasin selle meesolevuse nõrka kohta, kuigi minu arvamus tema teisest poolest oli küll üdini positiivne, sest antud seltskonnas oli ta üks vahvamaid ja toredamaid inimesi.

Kommentaare ei ole: