kolmapäev, 27. juuli 2011

Muinasjutt?

Mulle meeldib sõna "muinasjutt". See on selline hea sõna, et selle sõna taha saab kõike peita. Nii võib selle sõna taga olla imeline jutustus sellest, kuidas kõik on ilusasti ja hästi. Samamoodi võib selle sõna taha peita ka loo, kus kõik vaid pealtnäha korras on ja väljanäidatult suurepärane, pinna all aga kobrutab ja keeb, sest muinasjutt on sellisel juhul vaid üks luiskelugu, mida kõigile rääkida.

Mina siin vaatan ühte muinasjuttu oma silmadega ja mida enam ma sellest muinasjutust teada saan, seda enam asendub see esialgne muinasjutt, see, kus kõik ongi hea ja ilus ja imeline, muinasjutuga, mis vaid luiskelooks on välja mõeldud.

Ma tean, et see on vaid minu vaatenurk, aga siiski on mulle antud oskus näha ja aru saada neist asjadest, mida välja püütakse näidata, ja neist asjadest, mis tegelikult on.

Kõik muinasjutud peavad hästi lõppema, on vist seesugune ütles - kas ka need, mis on vaid ilusa pildi loomiseks kokku luuletatud?

Kommentaare ei ole: