reede, 29. aprill 2011

Mitte ühtegi vabandust

Ära ise oma elu keeruliseks ela. Selline mõttetera on pärit Eesti filmiklassikast. Ja niimoodi see asi siis olema peakski. Ise tuleb vaadata, et oma elu keeruliseks ei elaks.

Kas mina seda oskan? Loomulikult mitte. Mina ikka elan nii, et elu oleks võimalikult keeruline. Mina oskan täpselt sedasi elada, et oleks raske ning lihtsusega ei oleks sellel kõigel mitte mingit pistmist.

Ja nii siis olengi oma elu selliseks elanud, et mul ei ole oma tegudele mitte ühtegi vabandust varnast võtta, mul pole mitte millegi taha pugeda. Kõige eest, mis ma teen, pean vastutama, täies teadmises ja usus. Ja nõnda siis ongi mu sees ka see teadmine, et ma olen teise inimese nõrkust ära kasutanud, sest temal olid kergendavad asjaolud, temal on võimalus varjuda vabanduste taha. Mina aga pean saama kõigega hakkama, iga oma eluhetkega tões ja vaimus silmitsi seisma ning kõige selle juures veel suutma iseenda ämbrites kolistamise käras rahu säilitada ja kainelt mõelda.

Kommentaare ei ole: