teisipäev, 28. august 2007

Reklaam

Kui vähegi vaatad televiisorit, kuulad raadiot või külastad internetti, puutud ikka kokku reklaamiga. Pääsu reklaamist pole kusagil näha. Üldiselt sunnib reklaam kanalit vahetama - kas telekapulti haarama või autoraadio nuppe vajutama (lainepikkuse vahetamine on sootuks keerulisem tegevus ja see on liialt tülikas, et mitte reklaami "üle elada").

Kuid reklaamist mingi osa jõuad selle aja peale juba ära kuulata, ära vaadata. Eks reklaamist ole vahel abi ka - saad teada, mis huvitavat ilmas sünnib, millised üritused toimuvad, milliseid vahvaid tooteid on välja mõeldud. Kuid enamasti ei suuda Sa seda juba mitmekümnendat korda näha-kuulda.

Reklaame vaadates-kuulates sattusin mõtte peale, et kuidas üldse reklaame tehakse - st kust tulevad ideed ja kuidas neid siis realiseeritakse. Peamine mõte oli aga see, et kui sobimatu võib üks või teine reklaam olla antud hetkel. Ma täpselt ei mäleta, milline reklaam just telerist tuli, igal juhul tabasin ennast mõttelt, et väljas valitseva külma ja niiske ilmaga see reklaam kokku küll ei sobi. Endamisi arutledes jõudsid ka järeldusele, et reklaam peaks olema vähemalt ilmast sõltumatu. Samas on reklaamid, mis on just konkreetsest üritusest, sündmusest või ilmastikust ajendatud ja seega on nende jaoks õige aeg ja koht just teatud hetkel.

Reklaamide üle võib niimoodi arutleda ja natuke olukorra üle järgi mõelda, kuid tegelikkus on see, et pääsu reklaamidest pole ja tuleb leppida nii nende olemasolu kui ka ajakohasuse või ajakohatusega.

Kommentaare ei ole: