teisipäev, 8. mai 2007

Eksperiment bussiga

Kas mäletate, et ma just eile kirjutasin, et autoga on igav sõita. Mina justkui mäletaks. Ilmselt luges minu eilset kirjutist ka bussijuht, kes sõidab 27. liini bussiga meie juurde maale. Siinkohal parimad tervitused talle, et ta minu natuke rutiinseks tikkuva hommiku lõbusamaks ja seiklusterohkemaks suutis muuta.

Et kõik ausalt ära rääkida, tuleb alustada sellega, et mul on olemas kvartalikaart Tallinna ühtsesse transpordisüsteemi liidetud transpordi kasutamiseks. See on juba oma 1,5 kuud vana, kuid kasutanud olen ma seda väga vähe - piinlik tunnistada, aga olin siin vahepeal täielik autoinimene. Kui nüüd aga eelmisel nädalal Sõpruse puiestee ja Vilde tee ristmik kinni pandi ning selle tulemusena Sõpruse puiestee täielikult ummistus, otsustasin (millest räägib kogu aeg ka Tallinna Transpordiameti kõige kurikuulsam töötaja - nime pole vaja nimetada, sest kõik Tallinnas liiklejad teavad seda niikuinii) seltskondliku transpordi kasuks.

Eile hommikul see siis ka kenasti õnnestus. Tänane hommik tundus tavapärane. Buss tuli, keeras ennast ringi, et meie küla tagumises otsas, kus on nüüdsest lõpp-peatus, ka ära käia. Seisime kõik kannatlikult peatuses ja kui buss taaskord silmapiirile ilmus, seadsime ennast kenasti peatuses bussipeale astumise asendisse. Aga mis juhtus siis, kui buss oleks pidanud keerama peatusesse sisse? Ta jättis selle lükke lihtsalt tegemata ja pani otse linna poole ajama. Peatuses ootajad ei osanud selle peale muud teha, kui üllatunud nägu ja omavahel arutama hakata, et keegi bussijuhile ütlema ei läinud, et peatus vahele jäi. Keegi ennast peatusest liigutada ei tahtnud ja nii jäidki nad sinna minust maha. Mul aga on alternatiivne transpordivahend varnast võtta ja nii pidin jälle autoroolis Tallinna liiklusesse sukelduma. Õnneks oli Sõpruse puiesteelt ummik kadunud ja jõudsin tööle varem, kui oleksin jõudnud selle bussiga tulles, mis peatuse vahele jättis.

Ja nii siis mõtledki, et päris põnev on eksperiment bussiga - kas täna tuleb, kas täna peatusest peale võtab ja nii edasi. Autoga on kohe selge - kas sõidab või ei sõida, ei mingit eksperimenti!

Kommentaare ei ole: