esmaspäev, 6. juuni 2016

Käest lastud võimalus?

Oma peas olen ma neid mõlgutanud juba üsna mitu aega. Iga kord mõtlen ja vaatan ja arutlen omaette - miks minul need asjad sedamoodi siis on. Lihtsalt, tahaks ju ka mõista ja aru saada, miks minu elutee just nõndamoodi läinud on, miks asjad pole kuidagi teisiti.

Ja nüüd, ühel õhtul, sain taaskord terve rea vastuseid kätte. Ühest küljest oli mul ju võimalus käega katsuda. Võtta ja kasutada ära see võimalus, mis sülle sadas. Ja siis, kogu selle melu keskel, sain ma aru, nii mitmestki asjast, nii mõnestki nõksust minu enda sees.

Suurepärase võimaluse nullis ära mu enda jahedus. Ja siis ma mõtlesingi, vaatasin neid hetki kõrvalt ja püüdsin aru saada, miks ma niimoodi käitun, miks ma sugugi ei reageeri, nagu võiks. Vastuseid tuli üksteise järel riburadamisi. Esmalt muidugi sain aru, et mu süda on mujal ja sellepärast ma ei kipu sugugi reageerima. Järgmine järeldus tuli sellest, et mulle ei meeldi teatraalsus, mulle ei meeldi draama. Seejärel mõistsin, et kui ma tean, kuidas on hea, siis ma ei saa leppida mitte millegi vähemaga, kui ma tean, mismoodi on mulle kõige sobivam ja sel hetkel hakkab mulle nii mõnigi asi vastu, siis see pole ikka õige asi. Ja mulle tõesti ei meeldi, kui mu käsi väänatakse, mitte, et seda oleks väga tahtlikult teha tahetud, aga nõndamoodi see kukkus lihtsalt välja.

Ja kõige selle kõrval ma siis seisin ja mu peast käis läbi see mõte, et võiks ju ikkagi juhust kasutada. Aga ma ei teinud mitte midagi, ei astunud ühtegi sammu, sest ma teadsin ja tundsin, et see oleks olnud niivõrd vale, see oleks olnud iseendaga nii suurde vastuollu minemine, et ühel hetkel oleks mul ilmselt süda pahaks läinud.

Nii ma siis seisingi oma elu ühe käestlastud võimaluse juures ja sain aru, et ma ikka kohe üldse ei oska. Ja võib-olla on see kahe sõela teooria, mis pärines umbes nädal varasemast ajast, ikkagi niivõrd õige. Et ühest sõelast võivad ühed läbi pudeneda, sest on välistavad omadused, ja teise sõela peale pidama jääda teised, sest on valikut kinnitavad omadused.

Ühtaegu nii lihtne ja nii keeruline on minuga... Sealt tulevad ka need vastused kõigile neile teistele küsimustele.

Kommentaare ei ole: