neljapäev, 15. veebruar 2007

Väsinud valimispropagandast

Miks juba ei jõua kätte see aeg, kus valimised on läbi ja võitlus selle nimel, kes pakub paremat tulevikuvisiooni, kes lubab võimalusi edasiminekuks, on lõpuks läbi saanud? Lihtsalt ei jaksa enam kannatada seda, kuidas kõik kohad on täis valimisreklaami - satud korraks vaatama televiisorist reklaamipausi ja tulevad üksteise järel loosungid, millest enamikku pole ellu viia võimalik või siis on juba rakendunud, kusagil tänavanurgal soovitakse Sulle pihku suruda järjekordset lipukut teemal vali see ja see kandidaat. Ja siis küsid endalt, et palju veel aega on valimisteni ja avastad kurvalt, et aega on veel palju - tervelt 2,5 nädalat!

Samas jääb arusaamatuks, miks algab valimisvõitlus juba kuid enne valimisi - kas on eesmärgiks pika mõjutustöö tulemusena kedagi "ära rääkida"? Inimesele, kes on enda jaoks valiku teinud, ei avalda reklaamikampaania mingit mõju. Kuid ilmselt on inimesi, kelle hulka mina ei kuulu ja seetõttu keda ka ilmselt ei mõista, kes lasevad ennast igast järgnevast reklaamist mõjutada. Ju siis nende jaoks on selline pikk "piinaperiood" vajalik.

Teisest küljest omab mõnel juhul valimisvõitlus vastupidist efekti soovitud tulemusele - erakonnad, kes lubavad kõik maailmailmed kokku (ja mis seal salata - teisi mustates soovivad endale loorbereid lõigata), tüütavad "tulevase" valija nii ära, et viimane loobub ega lähegi valima.

Et siis kõik valima, kui lõpuks õige aeg kätte jõuab...

Kommentaare ei ole: