reede, 27. aprill 2018

Tahan enamat

Üllatav on avastada ennast asju vaatamast teise nurga alt, kui seda teevad teised inimesed. Eilseks üheks selliseks hetkeks oli see, kui sattusin külas olles televiisorist ilmaennustust nägema ja ekraanil näidati õhurõhkkondade liikumist ja võimalikke sademeid ja üleval vasakul nurgas keris aeg ennast edasi ja õhurõhujooned muudkui liikusid, aga üks asi häiris mind selle kõige juures - kuna ees oli Euroopa kaart, siis jäi Eesti selle kaardi peal paremasse serva, seal aga seisis ees ilmateadustaja. Ja nõnda ma siis vaatasin ja aru ei saanud, et mis kasu on sellise pildi näitamisest, kui see, mis Eestis toimuma hakkab, on inimese kehaga varjatud. Sellele järgnes siis Eesti kaart, kus suuremad kohad ja nende temperatuurid ja ilm välja toodud, vaid ühe numbri ja ühe pildiga.

Ja nii ma saingi aru, et ma olen ikka ise ennast ära hellitanud - olles harjunud ilmakaarte vaatama, kuni selle detailsuseni välja, et näha, millisel kellaajal kustpoolt pilved liiguvad ja kas seal auke ka tekib, mis suunast on tuul ja muud säärast (viimase aja rõhuga, milleks seda kõike vaja on, virmalistel) -, siis sain aru, et sellest kaardil liikuvast pildist, mida ilmateadustaja keha varjas, oleks ma ikka oluliselt enamat tahtnud. Sellest muidugi isegi ei räägi, et vajadusel võtta välja mitu ilmaportaali ja nende andmeid siis omavahel võrrelda, et enam-vähem selgeks saada, mis ja kuidas toimuma hakkab.

Kommentaare ei ole: